Szkolenia dla personelu medycznego komunikacja w obsłudze pacjenta, stres i trudne emocje..
Oferta Dla lekarzy, pielęgniarek, rejestratorek, opiekunów medycznych..
Tematy szkoleń
Skuteczna obsługa pacjenta w rejestracji
2 dni
Pierwsza linia.
Pierwszy kontakt. Techniki słuchania i obniżania napięcia. Praca z trudnym pacjentem. Niemożliwe oczekiwania. Prośby. Groźby. Rozpoznawanie emocji. Obiekcje i zastrzeżenia. Rozwijanie umiejętności budowania rozwiązań. Własna odpowiedzialność. Mój styl wyjaśniania. Asertywność i granice w obsłudze pacjenta. Radzenie sobie z własnymi emocjami.
Pacjent w gabinecie lekarskim i zabiegowym
2 dni
Dla lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów.
Nawiązywanie kontaktu. Rozpoznanie oczekiwań pacjenta. Techniki słuchania i obniżania napięcia. Trudny pacjent. ‘On wie lepiej’. Rozpoznawanie emocji pacjenta. Oceny pacjenta. Budowanie motywacji. Odpowiedzialność i konsekwencje w procesie leczenia. Asertywność i granice. Radzenie sobie z własnymi emocjami. Moja logika działania i styl funkcjonowania.
Stres i emocje w obsłudze pacjenta
2 dni
Praca z trudnymi doświadczeniami
Oceny, napięcia i oskarżenia. Trudne sytuacje. Emocje i stres. Style radzenia sobie. Auto-diagnoza za pomocą ewaluatora. Przeciwdziałanie wypaleniu i wyczerpaniu. Metody budowania twardości psychicznej. Rezyliencja i zasoby osobiste. Style wyjaśniania. Siła woli. Rola postrzegania terminowości, własnej odpowiedzialności i skuteczności. Oczekiwania wobec siebie. Wewnętrzne konflikty. Uważność.
Mini Development Center
1 dzień + 1 dzień
Poznaj siebie.
Mini sesja DC. Symulacje rozmów z trudnymi pacjentami i współpracownikami. Przygotowanie raportu indywidualnego: precyzyjna analiza języka wypowiedzi. Opis logiki działania i nawyków reagowania. Spotkanie feedbackowe. Przekazanie raportu (wyłącznie dla uczestnika). Dedykowana informacja zwrotna. Mocne strony i obszary do rozwoju. Wskazówki i rekomendacje. Analiza kognitywna: mapa języka, ilościowe wskaźniki wypowiedzi.
Akademia obsługi pacjenta
1 dzień + 1 dzień + 2 dni
Program dedykowany dla personelu medycznego.
Mini Development Center (sesja, raporty indywidualne, udzielenie informacji zwrotnej).
Unikalny program treningu umiejętności opracowany na podstawie wyników DC.
Sesja follow-up (doskonalenie wybranych umiejętności – wg uwag i sugestii uczestników programu).
Dlaczego nasza firma?
Analiza lingwistyczna
Specjalizujemy się w analizie języka wypowiedzi. W trakcie treningów precyzyjnie opisujemy powtarzające się konstrukcje językowe oraz schematy myślenia pojawiające się w wypowiedziach i reakcjach uczestników.
Praktyka
Pracujemy metodą treningu poznawczo-behawioralnego. Zajęcia są wymagające i składają się z dużej ilości ćwiczeń. Będziesz zmęczona/y.
Trudny feedback
Na szkoleniu najprawdopodobniej popełnisz sporo błędów i otrzymasz dużą ilość dedykowanej informacji zwrotnej. Nie będzie łatwo.
Rzeczywiste case’y
W trakcie szkolenia pracujemy z realnymi, trudnymi sytuacjami, z którymi na codzień zmagają się nasi uczestnicy.
Małe grupy
Maksymalnie 8 osób.
Indywidualne podejście do każdego uczestnika.
Standard obsługi
Komplet materiałów szkoleniowych. Certyfikaty ukończenia szkolenia.
Przestronne, klimatyzowane sale. Poczęstunek dla każdego uczestnika.